05-12-2021, 11:07 PM
Beyniniz, ürünler ve onları üreten markalarla ilgili özellikleri tanımak için renkleri kullanır. Bu nedenle, bir PC için uygun görünecek bir şema rengi, bir kek için kusmaya neden olur. Özetle, bu iş başında renk psikolojisidir. İşte pazarlama ve reklamcılıkta renklerin nasıl kullanılacağına dair eksiksiz bir kılavuz.
Tarafından İllüstrasyon OrangeCrush
Beynimizin belirli renklerle yaptığı çağrışımlar, pazarlama materyalleri ile hedef kitleleri arasındaki boşluğu kapatmanın anahtarıdır. Sektörünüz için reklamcılıkta yaygın olarak kullanılan renklere yakından baktığınızda, aynı renklerin çoğunun tekrar tekrar ortaya çıktığını göreceksiniz. Bu bir tesadüf değil ve sadece rakiplerinizin favori renkleri değiller! Bunlar, (araştırma gösterileri) izleyicilerin sektörünüzdeki markalardan ihtiyaç ve beklentileriyle bağlantı kurma eğiliminde olduğu renklerdir.
Pazarlama ve reklam çalışmalarınız için hangi renklerin ideal palet olduğunu seçmek, kısmen estetik, kısmen test ve kısmen bilimdir - muhtemelen fark ettiğinizden çok daha fazla bir parçasıdır. Renk pazarlaması bilimi, mesajlarınızı en etkili şekilde iletmenize yardımcı olmak için bugün keşfedeceğimiz şeydir.
Renkler neden pazarlama ve reklamcılık alanında önemli
-
Renkler, kelimelerin kopyalayamayacağı bir dil konuşur. Yani bizimle duygusal düzeyde iletişim kurarlar ve bu nedenle ikna etmede daha etkilidirler.
Bu göz alıcı farmasötik ekran, bir canlılık ve esenlik duygusu iletmek için renk kullanır. Adwindesign'ın tasarımı .
Bir ürünün rengi, aynı ürünün farklı renkteki ürününden daha taze bir tadı olduğuna bizi ikna edebilir. Hatta ilaçları (ve plaseboları!) daha etkili hissettirebilir. İlaç üreticileri, uyku haplarını mavi ve uyarıcıları sarı ve kırmızı yapmak için renk çağrışımlarına dayanır, çünkü bunlar tüketicilerin kendi etkileriyle ilişkilendirdiği renklerdir.
Bu kulağa sihir gibi gelse de, bunu destekleyecek veriler var. Tüketicilerin yüzde 85'i , hangi ürünleri alacaklarını seçmelerinin birincil nedeni olarak rengi belirtiyor. Ek olarak, ürünlerle ilgili anlık kararların yüzde 90'a kadarı yalnızca ürünlerin renklerine dayalıdır . Renk psikolojisi araştırmacılarına göre , tüketicilerin yüzde 42'si sitelerin tasarımlarına dayalı olarak web siteleri hakkındaki görüşlerini oluşturuyor ve renklerin fikirlerine diğer faktörlerden daha fazla katkıda bulunuyor. Ve zamanın yüzde 52'si , kötü renk seçimi ve diğer kalitesiz tasarım seçenekleri, kullanıcıları bir daha asla geri dönmemek üzere bir web sitesinden gönderir.
Nasıl renkler alıcılar ile iletişim
-
Pazarlama ve reklamcılıkta renklerin önemli olduğunu bilmek bir şeydir, ancak asıl zorluk, alıcılarınızla konuşmak için renk psikolojisinden yararlanmaktır. Kırmızı = tutku ve beyaz = temizlik gibi renk psikolojisinin temellerini muhtemelen zaten biliyorsunuzdur , ancak bu, rengin bir alıcının bir ürün hakkında nasıl düşündüğünü ve hissettiğini etkileyebileceği tüm karmaşık yolların yalnızca başlangıcıdır.
Renk, alıcıları ürünler hakkında bir bakışta karar vermeleri için yönlendirir. AL_X tarafından 3D oluşturma .
Örneğin, araştırmacılar, dürtü alıcılarla kolayca bağlantı kuran kırmızı, koyu mavi, siyah ve turuncu gibi belirli renkler ve davranışlar arasındaki bağlantıları kaydetti. Pazarlık arayanlar için tercih edilen renkler deniz mavisi ve laciverttir. Bu daha az belirgin olan renk çağrışımlarından bazıları, pembe, gök mavisi ve geleneksel giyim alışverişi yapan müşterilerle bağlantı kuran diğer yumuşak renkler gibi çok anlamlıdır. Benzer şekilde kahverengi, ambalaj üretimi için mükemmel bir seçim değil çünkü bize aşırı olgunlaşmış, çürüyen meyve ve sebzeleri düşündürüyor.
Renk beklentilerimizin çoğu doğadan geliyor. Dakarocean tasarımı .
Renk psikolojisi sadece belirli duyguları uyandırmakla ilgili değildir. Tüketicilerin ürün ve marka beklentilerini karşılamak için renkleri kullanmakla ilgilidir. Bir banka için parlak sarı ve turuncu logo veya kadın hijyen ürünleri için kahverengi veya gri bir kutu gibi belirli ürünler veya hizmet türleri için uygun olmayan renkleri düşünün. Bu renkler bize yanlış geliyor çünkü beklentilerimizi karşılamıyorlar.
Günün sonunda, beklentilerimiz büyük ölçüde biyolojik programlamaya dayanıyor. Kırmızı, gıda markaları için popüler bir renktir, çünkü parlak kırmızı meyveler, taze kesilmiş et gibi olgun ve yemeye hazırdır. Doğa bize belirli renklerin ne anlama geldiğini öğretti ve tasarımda renkleri doğanın kurallarına göre kullanmak en iyisidir. İnsanlar gördükleri renklerden beklediğiniz dayalı kararlar alma yapmak ve hissettikleri olmadığını renkler yapmaları gereken ne yapıyoruz.
Renklerin dünyaya dair algılarımızı etkileme biçimleri her zaman açık değildir ve her zaman mantıklı da değildir. Hatta bir renkle olan çağrışımlarımız kültürel geçmişimize, kişisel geçmişimize ve bireysel zevklerimize göre değişebilir. Ancak renk psikolojisi bilimine dayanarak yapabileceğimiz genellemeler var. Benzersiz tüketicilerinizin neyi tercih ettiğine dair daha derin bir fikir edinmek için bunu hedef kitle araştırmasıyla birleştirin.
Reklam ve pazarlamada renklerin etkisi nedir?
-
Renkler alıcıları etkileyebilir ve her rengin pazarlama ve reklam malzemelerinizde yararlanabileceğiniz kendi çağrışımları listesi vardır. Burada, pazarlama ve reklamcılık hedeflerinize ulaşmak için belirli renkleri kullanmak için en iyi durumların bir dökümünü vermek için renk renk gideceğiz.
Mavi
Mavi tipik olarak erkeksi bir renk olarak kabul edilir, ancak mavinin masaya getirdiği her şey bu değildir. Diğer birkaç dernek şunları içerir:Yeşil, tıpkı bir sağlıklı gıda markasının tipik olarak hissetmek istediği gibi taze hissettirir. Priyo'nun araç kaplama tasarımı .Yeşil, birçok kişiye geri dönüşüm logosunu hatırlatır, bu da onu çevre dostu veya organik olarak tanıtan herhangi bir marka için mükemmel kılar. Aynı zamanda bir spa için harika bir seçimdir çünkü müşterinin spa'da bir günden beklediği yatıştırıcı, yenileyici deneyimi vurgular.MorBu açılış sayfası, morun oyun için hayal gücüyle olan ilişkisinden yararlanır. By Artar Studio .Mor mistik, gizemli ve şehvetlidir - doğada sıklıkla gördüğümüz bir renk değildir. Mor ile sahip olduğumuz ortak dernekler şunları içerir:
kraliyet
Lüks
Entrika
büyü
Gizem
askeri onur
Varlık
Hayal gücü
maneviyat
İşletmenize bağlı olarak, bu algılar genellikle el ele gidebilir.Karşılaştıkları finansal koşulların üstesinden gelmek için özellikle gaziler ve aileleriyle çalışan bir finansal planlama firması düşünün. Mor bir broşür, okuyuculara Mor Kalp'i hatırlatırken zenginlik ve lüks düşüncelerine dönüşür.kırmızıKırmızının burada ne yaptığına dikkat edin. Sadece kokteyl değil, ŞİMDİ kokteyl de veriyorlar. Afiş tasarımı Mky tarafından yapılmıştır .Kırmızı, genellikle aşağıdakilerle ilişkilendirilen dikkat çekici, canlı ve sıcak bir renktir:
Tutku
Yüksek enerji
Aşk
Sıcaklık
Ateş
Savaş
Kızgınlık
Tehlike
Kendinden emin
Kör randevular oluşturma konusunda uzmanlaşmış bir flört servisi, hizmetlerinin seksi, göz korkutucu ve sadece cesurlara mahsus olduğunu vurgulamak için açılış sayfasında kırmızıyı kullanabilir. Kırmızının aynı zamanda izleyicilerin metabolizmalarını ve kan basınçlarını artırdığı da biliniyor, bu da onu müşterilerin iştahını, özellikle de baharatlı bir lokma yemeye gelmeye ikna etmek isteyen restoran tabelaları için ideal hale getiriyor.turuncuTuruncu, sıcaklık ve yüksek enerji gibi kırmızı ile birkaç ortak özelliği olan samimi ve neşeli bir renktir. Tüketicilerin turuncu renkle yapma eğiliminde olduğu diğer çağrışımlar şunlardır:
Gençlik
karşılanabilirlik
canlılık
samimiyet
Mizah
Mevsimsel değişiklikler (özellikle yazdan sonbahara)
Bu motivasyonel fitness posteri, canlılığı iletmek için sıcak renkler kullanır. By Neatlines .Hareketli, enerjik bir eğlence için çocukları ve gençleri çekmek isteyen bir kapalı trambolin parkıysanız, turuncu harika bir renktir. Tam bir cazibeden daha çok komşu kızı olan ve bunun sadece en iyi modeller ve zevk sahipleri için değil, herkes için olduğunu göstermek isteyen bir güzellik markası için harika.SarıMüşteriler sarıyı iyimserlik ve satın alınabilirlik ile ilişkilendirir. Aynı anda hem hafif hem de cesur olma avantajına sahiptir. Temel derneklerinden bazıları şunlardır:Bu posterde sarı, dostluğun sıcaklığını ufukta beliren ince bir bela uyarısıyla iletiyor. Subsiststudios tarafından tasarım .
Enerji
Mutluluk
Tehlike
Gençlik
oynaklık
Neşe
Sıcaklık
Bu çağrışımlardan birinin diğerlerine pek benzemediğine dikkat edin.Tehlikenin sarı ile olan ilişkisi, tıpkı ateşin ve savaşın kırmızı ile olan ilişkisi gibi, başlangıçta olumsuz görünebilir. Ancak bazen bu çağrışımlar, bir elektrikli el aleti markasının "dikkatli davranın" demek için sarıyı kullanması gibi, bir markanın tam olarak ihtiyaç duyduğu şeydir.PembePembe yüklü bir renktir. Etrafında dolaşmak yok: pembe, kızlar için mavi erkekler için olduğundan çok daha fazla, o kadar ki bazı durumlarda onu kullanmak erkekler için itici olabilir . Pembe rengi ve onun cinsiyete dayalı çağrışımlarını çevreleyen pek çok psikoloji var, ancak biz burada pembenin pazarlama ve reklamcılık dünyasında neler yaptığını ele alacağız. Pembe olabilir:Bu reklamda en erkeksi adamın bile kekleri geri çevirdiğini hayal etmek zor. By Luz Viera .
Eğlence
kız gibi
iyimser
Tatlı
Narin
Romantik
Huzurlu
Pembe, tatlı olduğu için pastaneler için popüler bir renktir, tıpkı sattıkları hamur işleri gibi. Aynı zamanda, kadınlara nasıl cesur olacaklarını ve kendilerini nasıl koruyacaklarını öğrettiğini göstermek için reklamlarında pembe grafikler kullanan bir kadın kendini savunma eğitmeni gibi, kadınsı ve bununla gurur duyan markaların rengidir.GriGri, profesyonellik ve pratiklik anlamına gelir. Grinin sıkıcı olduğunu düşünebilirsiniz ve çoğu durumda sıkıcıdır. Ama gri sıkıcı olmak zorunda değil. Doğru pazarlama stratejisiyle şunlar da olabilir:
Doğal
Profesyonel
Verimli
Resmi
Kurumsal
Çarpıcı, gri bir tasarım, bir ticaret fuarı katında bile göze çarpabilir. By Mila Jones Cann .Bunların hepsi, bir bordro hizmetinin faturalarında vurgulamak isteyeceği faktörlerdir. Gray ayrıca, kendini pembeler ve maviler denizinden ayırmak isteyen ilerici bir çocuk giyim markasının web sitesi gibi, markanızın ikili sistemden çıktığını da gösterebilir.SiyahSiyah teknik olarak rengin yokluğu olabilir ama aynı zamanda güçlü ve cesurdur. Bunlar siyahla olan ilişkilerimizden bazıları:
Lüks
mistik
Güç
Formalite
zarafet
Karanlık
Gizem
cinsellik
Kontrol
okült
Ağırlıklı olarak siyah bir tasarım çarpıcı bir etkiye sahip olabilir. By Avem NOCTIS .Siyah çoğunlukla havalı ve moderndir, ancak olmasını isterseniz ürkütücü olabilir. Ve leke çubukları, mumlar ve diğer okült güzellikler tedarikçileri gibi bazı markalar için ürpertici mükemmeldir. Siyah aynı zamanda güç anlamına gelir, bu da onu, üyelerini olabilecekleri en güçlü versiyonları olmaya zorlayan bir spor salonu için sağlam bir seçim haline getirir.BeyazBeyaz boş bir sayfadır. Kutuda taze, yeni, nane ve aşağıdaki çağrışımları toplar:Bu e-posta için arka plan rengi olarak beyazın kullanımına ve stil değişikliği arayan tüketici için görsel olarak nasıl boş bir sayfa oluşturduğuna dikkat edin. Tarafından e-posta tasarımı Grigoris G .
Temizlik
Saflık
boşluk
Basitlik
Gençlik
Onur
Barış
yumuşaklık
Soğukluk
Beyaz, "olumsuz" çağrışımları pozitife dönüştürülebilen başka bir renktir. Bize karı ve kutup dairesini hatırlatan en soğuk renk olan beyaz, sıcak bir günde sundukları rahatlığı vurgulayan bir dondurma satıcısı arabası için harika bir seçimdir.KahverengiKahverengi güvenebileceğiniz bir renktir. Brown arkanızda, kahverengi yıllardır yanınızda ve yıllarca da orada olacak. UPS için brown, paketleri güvenli ve zamanında evinize getirir ve onlarla birlikte gönderdiğiniz her şeyin hedefine zarar görmeden ulaşacağını vaat eder. Pazarlama ve reklamcılıkta kahverengi, şu anlama gelir:
Güvenilir
Eski moda
dünyevi
Eril
Doğal
Güvenilir
Ilık
Brown ayrıca insanlara sepya tonlu fotoğrafları hatırlatarak, müşterilerini fotoğraflarını düzenleyerek aile geçmişleriyle buluşturan bir marka için harika bir seçim haline getiriyor. DSKY'den logo ve web tasarımı .Brown ayrıca kirli hissedebilir, bu da onu bir otel için mükemmel bir seçimden daha az yapar. Ama bir bahçe malzemeleri mağazası veya bir malç markası için mi? Kir görüntülerini canlandırmak zarar vermez.Nasıl renk anlamları kültürü göre değişir-Bir renk şeması seçerken her zaman hedef kitlenizin kültürel geçmişini göz önünde bulundurun. Birçok rengin bazı kültürlerde diğerlerinde farklı olan belirli çağrışımları vardır. Bazen aynı ülke bile bölgeye özgü renk çağrışımlarına sahip olabilir.Sarı, kültürel bağlama bağlı olarak daha uğursuz çağrışımlara sahip olabilir. By Alfie ™ .Sadece bir renk alın - örneğin sarı. Japonya'da sarı renk cesaretle ilişkilendirilirken, Güney Amerika'nın bazı bölgelerinde korkaklık için argo olabilir. Birçok Latin Amerika kültüründe yas ve ölümün rengidir. Çin'de sarının kaba çağrışımları olabilir . Almanya'da kıskançlıktan yeşile değil sarıya dönersiniz. Orta Doğu'ya gidin ve sarının imparatorluk ve kutsal olduğunu (Avrupa kültürlerinde kraliyetle ilişkilendirilen mor değil) genellikle yönetici veya kraliyet sınıflarının üyeleri tarafından giyildiğini göreceksiniz.Markanız için pazarlama ve reklam malzemeleri tasarladığınızda, hedef kitlenizin her bir renkle kültürel ilişkilerini araştırmak, durum tespitinin önemli bir parçasıdır. Hedef kitlenizin markanız için beklentilerine uymayan bir renk şeması kullanmak, markanız pazara ulaşmadan onu mahvedebilir.Harekete geçirici mesajınız için en iyi renkler—Kırmızı, bir harekete geçirici mesaj için en iyi renktir çünkü her şey eylem ve işleri ŞİMDİ yapmakla ilgilidir, değil mi? Şart değil. Kırmızı rağmen edebilir harekete geçirme ifadenize (CTA) kullanım için büyük bir renk olması ve kesinlikle edilir pek çok şirket tarafından başarıyla kullanılan, bir CTA düğmesi için tek renk seçim değil nor o her zaman en iyi seçimdir.Bağlam, satın alma kararları için önemlidir ve bazen en uygun düğme rengi, genel tasarıma ve belirli marka ve ürüne bağlıdır. Markanız için doğru harekete geçirici mesaj rengi, müşterilerinizin bir satın alma işlemi yapmak için ihtiyaç duyduğu zihin durumuyla eşleşir.Bazen bu, alıcının yalnızca ürününüzü kapsamlı bir şekilde araştırdığında ve ihtiyaçlarını karşılamak için en iyi seçim olduğuna karar verdiğinde ulaşabileceği sakin ve net bir zihin durumudur. Bu durumda, harekete geçirici mesaj düğmeniz için yeşil renk daha iyi bir seçimdir, özellikle de harekete geçirici mesajınız “hemen satın alın”dan daha çok “danışmanızı ayırtın” veya “daha fazla konuşalım” ise.Kırmızı, CTA'lar için çalışabilir ancak bağlama ve genel tasarıma bağlıdır. By kaşık lancer .Harekete geçirici mesajınızla birlikte uyulması gereken diğer temel kurallar şunlardır:
Harekete geçirici mesaj düğmenizin renginin görülmesi kolay olmalı, ancak göz yormamalıdır; web sitesinin genel tasarımını tamamlamalı, ancak onunla herhangi bir aramayı ortadan kaldıracak kadar kontrast oluşturmalıdır.
Genel olarak harekete geçirici mesaj düğmeleri ve özellikle ödeme düğmeleri büyük, temiz ve basit olmalı, dikkat dağıtıcı olmayan düz arka planlara karşı ayarlanmalıdır.
Eğer varsa vardır “şimdi satın” kampında, sıcak renkler sizin için renklerdir. Renk psikolojisi ve pazarlama araştırmasına göre, harekete geçirici mesaj düğmeleri için kırmızı, yeşil ve turuncumsu sarının bir tonu en iyi sonucu verir. Alıcıyı aciliyete ittiği için kırmızı, yatıştırıcı olduğu ve alıcıları karar vermeye nazikçe yönlendirdiği için yeşil ve sıcaklık ve mutluluk hissi yarattığı için ateşli sarı-turuncu. Ve nihayetinde, ürününüze sahip olmanın saf zevkinden veya karşılaştıkları zorluklardan sağladığınız rahatlamadan, alıcılara mutluluk sunuyorsunuz.Renkli pazarlama stratejinizi nasıl test edebilirsiniz—Renk psikolojisi, reklamcılık ve pazarlamanızda bilinçli tasarım kararları vermenize yardımcı olur, ancak doğru kararları verip vermediğinizi bilmenin tek gerçek yolu test etmektir .Bunu yapmak için, hangi renk paletinin en etkili olduğunu belirlemek için bir A/B veya split testinin birden çok yinelemesini çalıştırmanız gerekebilir. Renk finalistlerinizi belirledikten sonra (aradığınız pazarlarda olumsuz çağrışımları olmayan ve marka kimliğinizi anlatırken birbiriyle kontrast oluşturan renkler), onların bir “parantez turnuvasında” kafa kafaya gitmelerinin zamanı geldi. ”Bu çok renkli minibüs için tamamen kırmızı bir arka kısım en iyi seçenek mi, yoksa sarı olan daha fazla mı dikkat çekiyor? Bunu söylemenin tek bir yolu var: test etmek. DORARPOL tarafından araç kaplama tasarımı .Bir parantez turnuvası, esasen, hangi rengin hedef kitlenizden daha güçlü bir olumlu yanıt aldığını görmek için bir rengi diğerine karşı test ettiğiniz “bölünmüş test” demenin başka bir yoludur. Ardından, hangisinin alıcılarınız arasında daha etkili olduğunu belirlemek için bireysel kazananları birbiriyle karşılaştırırsınız ve bu şekilde en uygun rengi elde edene kadar devam eder. Sonuçlarınızı bozmamak için, pazarlama stratejinizin geri kalanını turnuva boyunca tutarlı tuttuğunuzdan emin olun.Test ettikten sonra, çağrılardan eyleme, arka plana ve metne kadar tasarımınızın her öğesi için renk seçimlerinizi güvenle uygulayabilirsiniz.Renkler pazarlama mesajınızı güçlendirir—Umarım, pazarlama ve reklamcılıkta renk psikolojisinin nasıl çalıştığını artık daha iyi anlamışsınızdır. Renkleri göz önünde bulundurarak ne kadar çok çalışırsanız, benzersiz marka mesajınızı hedef kitlenize iletmek o kadar kolay olacaktır.Rengi stratejik olarak kullanmak, size neyin iyi geldiğini seçmekten daha fazlasıdır. Ne de olsa, bugün dışarıda zeytin yeşili ve fuşyanın cennette yapılmış bir eşleşme olduğunu düşünen insanlar var - ve bazı işletmeler için belki de öyle!
Tarafından İllüstrasyon OrangeCrush
Beynimizin belirli renklerle yaptığı çağrışımlar, pazarlama materyalleri ile hedef kitleleri arasındaki boşluğu kapatmanın anahtarıdır. Sektörünüz için reklamcılıkta yaygın olarak kullanılan renklere yakından baktığınızda, aynı renklerin çoğunun tekrar tekrar ortaya çıktığını göreceksiniz. Bu bir tesadüf değil ve sadece rakiplerinizin favori renkleri değiller! Bunlar, (araştırma gösterileri) izleyicilerin sektörünüzdeki markalardan ihtiyaç ve beklentileriyle bağlantı kurma eğiliminde olduğu renklerdir.
Pazarlama ve reklam çalışmalarınız için hangi renklerin ideal palet olduğunu seçmek, kısmen estetik, kısmen test ve kısmen bilimdir - muhtemelen fark ettiğinizden çok daha fazla bir parçasıdır. Renk pazarlaması bilimi, mesajlarınızı en etkili şekilde iletmenize yardımcı olmak için bugün keşfedeceğimiz şeydir.
Renkler neden pazarlama ve reklamcılık alanında önemli
-
Renkler, kelimelerin kopyalayamayacağı bir dil konuşur. Yani bizimle duygusal düzeyde iletişim kurarlar ve bu nedenle ikna etmede daha etkilidirler.
Bu göz alıcı farmasötik ekran, bir canlılık ve esenlik duygusu iletmek için renk kullanır. Adwindesign'ın tasarımı .
Bir ürünün rengi, aynı ürünün farklı renkteki ürününden daha taze bir tadı olduğuna bizi ikna edebilir. Hatta ilaçları (ve plaseboları!) daha etkili hissettirebilir. İlaç üreticileri, uyku haplarını mavi ve uyarıcıları sarı ve kırmızı yapmak için renk çağrışımlarına dayanır, çünkü bunlar tüketicilerin kendi etkileriyle ilişkilendirdiği renklerdir.
Bu kulağa sihir gibi gelse de, bunu destekleyecek veriler var. Tüketicilerin yüzde 85'i , hangi ürünleri alacaklarını seçmelerinin birincil nedeni olarak rengi belirtiyor. Ek olarak, ürünlerle ilgili anlık kararların yüzde 90'a kadarı yalnızca ürünlerin renklerine dayalıdır . Renk psikolojisi araştırmacılarına göre , tüketicilerin yüzde 42'si sitelerin tasarımlarına dayalı olarak web siteleri hakkındaki görüşlerini oluşturuyor ve renklerin fikirlerine diğer faktörlerden daha fazla katkıda bulunuyor. Ve zamanın yüzde 52'si , kötü renk seçimi ve diğer kalitesiz tasarım seçenekleri, kullanıcıları bir daha asla geri dönmemek üzere bir web sitesinden gönderir.
Nasıl renkler alıcılar ile iletişim
-
Pazarlama ve reklamcılıkta renklerin önemli olduğunu bilmek bir şeydir, ancak asıl zorluk, alıcılarınızla konuşmak için renk psikolojisinden yararlanmaktır. Kırmızı = tutku ve beyaz = temizlik gibi renk psikolojisinin temellerini muhtemelen zaten biliyorsunuzdur , ancak bu, rengin bir alıcının bir ürün hakkında nasıl düşündüğünü ve hissettiğini etkileyebileceği tüm karmaşık yolların yalnızca başlangıcıdır.
Renk, alıcıları ürünler hakkında bir bakışta karar vermeleri için yönlendirir. AL_X tarafından 3D oluşturma .
Örneğin, araştırmacılar, dürtü alıcılarla kolayca bağlantı kuran kırmızı, koyu mavi, siyah ve turuncu gibi belirli renkler ve davranışlar arasındaki bağlantıları kaydetti. Pazarlık arayanlar için tercih edilen renkler deniz mavisi ve laciverttir. Bu daha az belirgin olan renk çağrışımlarından bazıları, pembe, gök mavisi ve geleneksel giyim alışverişi yapan müşterilerle bağlantı kuran diğer yumuşak renkler gibi çok anlamlıdır. Benzer şekilde kahverengi, ambalaj üretimi için mükemmel bir seçim değil çünkü bize aşırı olgunlaşmış, çürüyen meyve ve sebzeleri düşündürüyor.
Renk beklentilerimizin çoğu doğadan geliyor. Dakarocean tasarımı .
Renk psikolojisi sadece belirli duyguları uyandırmakla ilgili değildir. Tüketicilerin ürün ve marka beklentilerini karşılamak için renkleri kullanmakla ilgilidir. Bir banka için parlak sarı ve turuncu logo veya kadın hijyen ürünleri için kahverengi veya gri bir kutu gibi belirli ürünler veya hizmet türleri için uygun olmayan renkleri düşünün. Bu renkler bize yanlış geliyor çünkü beklentilerimizi karşılamıyorlar.
Günün sonunda, beklentilerimiz büyük ölçüde biyolojik programlamaya dayanıyor. Kırmızı, gıda markaları için popüler bir renktir, çünkü parlak kırmızı meyveler, taze kesilmiş et gibi olgun ve yemeye hazırdır. Doğa bize belirli renklerin ne anlama geldiğini öğretti ve tasarımda renkleri doğanın kurallarına göre kullanmak en iyisidir. İnsanlar gördükleri renklerden beklediğiniz dayalı kararlar alma yapmak ve hissettikleri olmadığını renkler yapmaları gereken ne yapıyoruz.
Renklerin dünyaya dair algılarımızı etkileme biçimleri her zaman açık değildir ve her zaman mantıklı da değildir. Hatta bir renkle olan çağrışımlarımız kültürel geçmişimize, kişisel geçmişimize ve bireysel zevklerimize göre değişebilir. Ancak renk psikolojisi bilimine dayanarak yapabileceğimiz genellemeler var. Benzersiz tüketicilerinizin neyi tercih ettiğine dair daha derin bir fikir edinmek için bunu hedef kitle araştırmasıyla birleştirin.
Reklam ve pazarlamada renklerin etkisi nedir?
-
Renkler alıcıları etkileyebilir ve her rengin pazarlama ve reklam malzemelerinizde yararlanabileceğiniz kendi çağrışımları listesi vardır. Burada, pazarlama ve reklamcılık hedeflerinize ulaşmak için belirli renkleri kullanmak için en iyi durumların bir dökümünü vermek için renk renk gideceğiz.
Mavi
Mavi tipik olarak erkeksi bir renk olarak kabul edilir, ancak mavinin masaya getirdiği her şey bu değildir. Diğer birkaç dernek şunları içerir:
- sakinlik
- Huzur
- ferahlatıcı
- istikrar
- Sorumluluk
- Barış
- Gevşeme
- Üzüntü
Blue, bu yeniden satış hizmeti için bir güven duygusu iletir. By Adwindesign .Mavi, otorite ve istikrarı ilettiği ve tüketicilerin paralarını idare eden insanlardan beklediği değerleri ifade ettiği için bankalar için popüler bir renktir. Bu arada bir yoga stüdyosu, ziyaretçilerin ziyaret ettiklerinde bekleyebilecekleri huzur duygusunu vurgulamak için bir broşürde mavi kullanabilir ve kask ve gözlük gibi bir güvenlik ekipmanı markası, kullanıcılara kendilerini korumak için markaya güvenebileceklerini söylemek için maviyi kullanabilir. .YeşilSoğuk bir renk olarak yeşil, sakin, olgun ve profesyonel markalar için en iyisidir. Hatta izleyicilerde tansiyonu ve nabzı düşürdüğü bilinmektedir. Yeşil renkle yapmaya meyilli olduğumuz bazı çağrışımlar şunlardır:
- finans
- Çevre
- Sağlık
- İyi şanlar
- Büyüme
- Varlık
- uyum
- Denge
- yatıştırıcı
- yenileme