10-05-2017, 12:11 PM
3. GÖRÜNTÜ EKİBİ
Filmdeki görüntülerin, istenildiği gibi, temiz ve net alınmasını ve aktarılmasını sağlayan, yönetmenle birlikte çekim açılarına, ışığa ve kompozisyona, kamera hareketlerine karar veren ekiptir. Tüm film ekibinin can damarlarındandır. Kameralar , lensler, sabitleyiciler, doly gibi ekipmanların hepsi bu ekipten sorulur.
Görüntü Yönetmeni
Birinci Kamera Asistanı ( First AC – Focus Puller)
İkinci Kamera Asistanı ( Second AC – Clapper Loader)
Kamera Prodüksiyon Asistanı
Dijital Görüntü Aktarıcısı ( D.I.T)
Steadicam Operatörü
Görüntü yönetmeni, -yönetmenle birlikte- kadraja, kullanılacak lenslere, kompozisyona karar vermekle, kamerayı kullanmakla, ışığa ve kamera hareketine karar vermekle yükümlüdür. Çoğu zaman kamerayı görüntü yönetmeni kullanır. Kimi zaman operatör de kullanabilir.
Birinci kamera asistanı, netlik asistanı yani focus puller ‘dır. İngilizcede, first AC olarak da geçer. Görüntü yönetmeni kamerayı kullanırken, birinci kamera asistanı, netlik ringini çevirerek görüntüdeki netliği sağlar. Ancak görevi sadece bu değildir. Görüntü yönetmeninden sonra ekipte en yetkili kişidir. Ekibi çekip çevirmek haliyle 1st AC’ ye düşer.
İkinci kamera asistanı, her çekimin başında, sahne ve plan yazan klaketi çakar. Kamera lenslerinin temizliği, lensleri ve kabloları değiştirme, bataryaların dolumu ve değişimi ( makaralı kameralarda makarayı değiştirme) ikinci kamera asistanının işidir. Ekipmanın organizasyonu, taşınması 2. asistanın sorumluluğundadır.
DIT, (di ay ti ) çekilen görüntülerin sağlam bir şekilde aktarılmasından sorumludur. Dijital dünyada, görüntüleri, harddiske aktarır ve kopyalamasını yapar, görüntünün sağlamlığından emin olur.
Steadicam operatörü, genellikle takip sahnelerinde, hareketli aksiyon sahnelerinde, kamerayı sabit tutmaya yarayan steadicam le beraber kamerayı taşıyan operatördür. Bu çekimlerden görüntünün sorumluluğu steadicam operatörünün sorumluluğundadır.
Filmdeki görüntülerin, istenildiği gibi, temiz ve net alınmasını ve aktarılmasını sağlayan, yönetmenle birlikte çekim açılarına, ışığa ve kompozisyona, kamera hareketlerine karar veren ekiptir. Tüm film ekibinin can damarlarındandır. Kameralar , lensler, sabitleyiciler, doly gibi ekipmanların hepsi bu ekipten sorulur.
Görüntü Yönetmeni
Birinci Kamera Asistanı ( First AC – Focus Puller)
İkinci Kamera Asistanı ( Second AC – Clapper Loader)
Kamera Prodüksiyon Asistanı
Dijital Görüntü Aktarıcısı ( D.I.T)
Steadicam Operatörü
Görüntü yönetmeni, -yönetmenle birlikte- kadraja, kullanılacak lenslere, kompozisyona karar vermekle, kamerayı kullanmakla, ışığa ve kamera hareketine karar vermekle yükümlüdür. Çoğu zaman kamerayı görüntü yönetmeni kullanır. Kimi zaman operatör de kullanabilir.
Birinci kamera asistanı, netlik asistanı yani focus puller ‘dır. İngilizcede, first AC olarak da geçer. Görüntü yönetmeni kamerayı kullanırken, birinci kamera asistanı, netlik ringini çevirerek görüntüdeki netliği sağlar. Ancak görevi sadece bu değildir. Görüntü yönetmeninden sonra ekipte en yetkili kişidir. Ekibi çekip çevirmek haliyle 1st AC’ ye düşer.
İkinci kamera asistanı, her çekimin başında, sahne ve plan yazan klaketi çakar. Kamera lenslerinin temizliği, lensleri ve kabloları değiştirme, bataryaların dolumu ve değişimi ( makaralı kameralarda makarayı değiştirme) ikinci kamera asistanının işidir. Ekipmanın organizasyonu, taşınması 2. asistanın sorumluluğundadır.
DIT, (di ay ti ) çekilen görüntülerin sağlam bir şekilde aktarılmasından sorumludur. Dijital dünyada, görüntüleri, harddiske aktarır ve kopyalamasını yapar, görüntünün sağlamlığından emin olur.
Steadicam operatörü, genellikle takip sahnelerinde, hareketli aksiyon sahnelerinde, kamerayı sabit tutmaya yarayan steadicam le beraber kamerayı taşıyan operatördür. Bu çekimlerden görüntünün sorumluluğu steadicam operatörünün sorumluluğundadır.